TÄMÄN KESÄN TO DO -LISTA

mökkeily! joka kesäinen perinne on päästä edes päiväksi tai pariksi vanhempien mökille 
järvenrantaan. vaikka en mikään erityisen mökkihenkinen ihminen olekaan, niin mökkisauna
 ja mustikoiden poiminta mökkirannasta kuuluu silti mun jokaiseen kesään. talviturkkia sen 
sijaan en oo moneen vuoteen heittänyt, eikä se houkuttele mua yhtään tänäkään vuonna.
ruisrock! tietysti ja tottakai. niin kauan kun oon turussa asunut on ruisrock kuulunut mun kesään 
enkä osais kuvitella kesää ilman sitä. siellä on kaikki kaverit, mun kokemuksen mukaan siellä on
 myös aina aurinkoa ja kaikkia lemppariesiintyjiä! ehdottomasti kesän paras viikonloppu. ainoat 
festarit, mihin mun on pakko päästä, ei kesä oo kesä ilman ruissipyöräilyä ja sitä fiilistä minkä 
vain ruissi saa aikaan.
jokilaivat! myöskin täysin turkulainen kesäperinne. jokilaivoilla on kesäviikonloppuina kaikki,
 siis ihan kaikki. siellä törmää aina tuttuihin. katariinalta ja aussiebarilta saa hyvää ruokaa ja 
donnalta pystyy tilaamaan drinkkinsä koossa kannu. parhaat kesämuistot menneiltä vuosilta on 
just jokilaivoilta, joten luotan siihen tänäkin vuonna!
helsinkipäivä! kesäinen helsinki on mun mielestä vaan niin kaunis, että haluan sinne ehdottomasti 
tänäkin vuonna. löylyn terassille istumaan ja eiranrantaan jäätelölle, ne on pakolliset. tietysti myös
 pienet, kauniit sisustuskaupat kiinnostaa, eikä ole helsingin reissua ilman stockalla pyörähtämistä 
ja näyteikkunashoppailua!
mökkijuhannus! tänä vuonna lähdetään viettämään perinteistä mökkijuhannusta, mikä on mun 
mielestä paras mahdollinen tapa viettää juhannusta tai jotenkin mökki ja juhannus on mun 
päässä vaan aina ollut toimiva kombo. käytännössä se viikonloppu tulee sisältämään siis 
rentoilua, saunomista, grilliruokaa ja hyvää seuraa. ja toivottavasti myös aurinkoa.
kesähäät! tänä kesänä mä pääsen pitkästä aikaa osallistumaan häihin, kun on mun serkkupoika 
menee naimisiin. häät on musta kaikkein ihanin juhla ja edellisen kerran oon ollut sellaisissa
 joskus viistoista vuotta sitten eli oon nyt enemmän kuin innoissani. ihanaa saada laittautua, 
itkeä kirkossa tottakai ja nauttia vaan ylipäätään siitä häiden tunnelmasta!
naantalipäivä! myöskin aiemmilta vuosilta tuttu kesäretki naantaliin. naantali on mun ehdottomia
 lempparikaupunkeja, varsinkin kesällä. tänä kesänä mä haluaisin päästä hasta la pasta:an syömään, 
livingdeauvilleen sisustusshoppailemaan ja tietysti vierasvenesatamaan jätskille. ja ottamaan 
valokuvia vanhaan kaupunkiin!
terassilounas! fontana, blanko, tårget -kaikki käy mutta auringossa vietetty lounashetki on ehdoton
 osa mun kesän to do -listaa. siinä on vaan ihan täydellinen kesäfiilis kun saa syödä puolen päivän 
aikaan lounasta aurinkoisella terassilla hyvässä seurassa. tottakai terassiksi kelpaa myös hennan ja 
matin puutalon pihan terassi, sielläkin on tähän asti ollut aina hyvää ruokaa ja aurinkoa.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Sounds good! :) Oon tätä ennenki pyytänyt, mutta ehkä tällä kertaa lämpenisit ehdotukselle :D eli, voisitko tehdä videopostauksen? :) myös my day olis kiva!

ENNI kirjoitti...

Anonyymi,

Kiitos kommentista ja toiveista :) Nyt mulla on ekaa kertaa kamera, jolla osaan kuvata videoita eli voisin yrittää ja vaikka tehdä just jonkun my day -tyyppisen!