RUOKAFILOSOFIA

elämän parhaita asioita on mun mielestä avokadopasta, kotipizzalta tilattu vegaanikotzone, tuore 
parsa, alpron soijajukurtit ja punaiset linssit. tai ei ehkä ihan parhaita asioita, mut ruokia ainakin. 
mun ruokafilosofia perustuu lähinnä siihen, että syön ruokia joista tykkään. niin yksinkertaista. 
tottakai mä vähän myös mietin niiden ruokien ravintosisältöjä enkä anna itselleni periksi ihan
 kaikkia mielitekoja. muuten mun ruokavalio olis pelkästään jäätelöä, kokista ja vegesushia.
jokainen aamu alkaa smoothiella, koska se on mun ehdoton lemppariaamupala. se on nopeasti tehty 
ja nopeasti syöty. mun ei ikinä aamuisin varsinaisesti ole edes nälkä tai mitenkään tee mieli ruokaa 
niin smoothie on hyväksi havaittu ratkaisu. viikonloppuaamuina jaksan yleensä panostaa sen verran 
enemmän, että smoothie muuntuu smoothiebowliksi pähkinöineen ja kookoshiutaleineen ja lisäksi 
teen usein munakasta, josta oon vasta viimeaikoina tosissaan innostunut kun oon vihdoin oppinut 
paistamaan sen ilman suurempia katastrofeja.
lounaan skippaan liian usein. nyt kun ei oo enää mitään rytmiä kuten koulupäiviä niin se vaan jää 
tosi helposti välistä tai tulee korvattua pelkän leivän tai vastaavan syömisellä. yleensä kuitenkin 
teen töihin mukaan jonkun salaatin tai tuorepuuron. toi tuorepuuro on nykyään ehdoton lemppari.
 siis vaan niin hyvää! parasta on tietysti lounaan syöminen ulkona, mutta sitä en anna itselleni 
periksi kuin silloin tällöin.
päivällinen sen sijaan syödään joka päivä. meillä syödään paljon kasvisruokaa. jos mä saisin päättää 
niin sitä syötäisiin joka ihan päivä, mutta välillä suostun kompromissiin ja ostetaan jauhelihaa. mä 
en todellakaan ole mikään totaalikieltäytyjä enkä aktiivinen eläinten oikeuksien puolustaja. olen 
vaan rehellisesti tosi huono laittamaan mitään liharuokia ja mun mielestä kasvisjutut on myös maultaan lähes poikkeuksetta parempia! ja onhan ne myös parempi valinta niin elimistön kuin 
maapallonkin kannalta.
iltapalaksi tykkään syödä puuroa soijajukurtilla, hunajalla, pähkinöillä ja marjoilla. ja paahtoleipää!
 ollaan jääty nyt ihan koukkuun leipien paahtamiseen. en tiedä miksi ollaan jotenkin tajuttu se vasta 
nyt, mutta leipä kuin leipä maistuu paahdettuna paremmalta. 

Ei kommentteja: