MEIDÄN KOTI

ollaan asuttu täällä melkein päivälleen kolme kuukautta, mutta edelleen mun mielestä projekti on
kesken. vaikka toisaalta koti tuskin on koskaan kenelläkään varsinaisesti valmis. meiltä kuitenkin
puuttuu vielä pari sivupöytää ja muutenkin jotkut tavarat vähän vielä etsii paikkaansa, mutta siitä
huolimatta nämä kuusikymmentäseitsemän neliötä tuntuu ihan kodilta! oikeesti tää tuntui kodilta 
jo asuntonäytössä, jonka jälkeen takerruin itkunsekaisena hississä arttuun että "mä oikeesti haluan 
muuttaa tonne" ja ennen kuin oltiin ehditty ajaa edes näytöstä kotiin olin jo muotoillut ja lähettänyt 
vuokravälittäjälle monimuotoisen hakemuksen. ja seuraavana päivänä selvisi, että meillä on koti 
halutusta taloyhtiöstä, turun kauneimmaksi äänestetyltä asuinalueelta, kävelymatkan päässä meidän
molempien työpaikosta! 
sain aika vapaat kädet sisustamisen suhteen, ainoastaan mun vanhat "love me like you do"-taulut
jouduin jättämään laatikkoon, ne oli artulle liikaa. olin tietysti ihan innoissani mun aikaisempien
pikkuyksiöiden jälkeen päästessäni sisustamaan kolmiota! huonekaluja ja kaikkia sisustusjuttuja 
meillä oli jo ennestään enemmän kuin tarpeeksi, joten päästiin sinänsä helpolla kun ei tarvinnut 
hankkia kuin muutamat lamput ja lisää ruokapöydän tuoleja. ihastuin meidän keittiön lamppuun 
ensisilmäyksellä, se on musta niin kiva! toinen uusi lempparijuttu on ellokselta olkkariin tilattu 
matto. ollaan myös kovasti ihastuttu meidän keittiössä kasvaviin sitrus- ja tomaattipuihin, joita
pidetään ihan lemmikkeinämme! 
mun lempparipaikka on ehkä meidän makkari, siellä tunnelma on jotenkin tosi rauhallinen, just 
sellainen kun makuuhuoneessa pitääkin olla! toisaalta tykkään kyllä myös keittiöstä ja olkkarista
ja tietysti saunasta! eli no, käytännössä koko kodista. artulta ei tarvii edes kysyä, sillä sisustettiin
 yksi tavallaan "ylimääräinen" huone artun omaksi huoneeksi. siellä on vaaterekillinen pelipaitoja,
tietokone tarvikkeineen ja nyt arttu haaveilee vielä hyllystä, johon saisi koko lippiskokoelmansa
 vielä esille. ollaan siis molemmat kiinnytty tähän kotiin jo tosi kovasti ja se tosiasia, että pitäisi 
lähteä täältä lähivuosina jonnekin muualle opiskelujen perässä ei kuulosta tällä hetkellä yhtään
houkuttelevalta. ja tavallaan toivoisinkin tästä nyt vihdoin vähän pidempiaikaista kotia, sillä oon
viimeisten vuosien aikana muuttanut niin monta kertaa, että ei yhtään kiinnostais ihan hetkeen.

Ei kommentteja: