RAKKAUDESTA RUOKAAN

yks juttu, jota mä en täällä asuessani voi tarpeeksi hehkuttaa on ruokakaupat. icat, coopit, willysit ja
kaikki muut ihanuudet mitä meiltä suomesta ei valitettavasti löydy. tai tavallaan tykkään kyllä siitä,
että ei löydykään, koska ulkomaanreissujen yks kohokohtia on joka kerta paikalliset ruokamarketit!
mä oon tunnetusti aika huono syömään, siis silleen että on paljon ruokia joista en erityisesti tykkää
ja sit kun on joku mistä tykkään niin syön sitä kyllästymiseen asti ja sitten en tykkää enää siitäkään.
mulla ei oo mitään ehdottomia periaatteita syömisessä, vaan esim. baarin jälkeen makkaraperunat 
sinapilla on parasta ikinä, vaikka missään muissa olosuhteissa en suostuiskaan semmosta annosta syömään. (:-D) täällä mä oon koittanut hillitä itseni ja tehdä mahdollisimman paljon ruokaa kotona,
vaikka noi vanhan kaupungin ihanat raflat huutaakin mun nimeä ja lujaa ihan jatkuvasti. onneks noi
ruokakaupat on kuitenkin niin kivoja, ettei ihan hurjana sureta kävellä niihin tekemään ostoksia sen
sijaan että istuisin joka ilta jossain kivassa ravintolassa ja olisin pian sekä köyhä että ylipainoinen...
yks parhaita juttuja on se, miten paljon täällä on kasvisruokavaihtoehtoja (vieläpä sienettömiä!!) en
yhtään liioittele jos sanon mun lähikauppareissun kestävän tunnin verran ihan vaan koska ihailen 
siellä kaikkea kivaa! esimerkiksi ruotsalaisista karkkihyllyistä voisin tehdä ihan oman postauksen.
ainoat puutteet tämän maan ruokajutuissa on se, etten oo löytänyt karjalanpiirakoita vielä mistään 
eikä täällä tunneta ihania 2,60 euron opiskelijalounaita, jotka on musta yksi opiskelijaelämän ykkös
-juttuja suomessa! muuten tilanne onkin siitä ikävä, että lähes joka kerta kaupasta tarttuu mukaan
jotain pientä kivaa (lue: suklaata.....) ihan vaan koska ajattelen jo nyt, että kohta näitä ei sitten enää
ole jatkuvasti saatavilla. fyi äiti ja iskä, kun tuutte hakemaan mua kotiin niin varatkaan autoon tilaa
sille suklaakuormalle, jonka otan täältä mukaani helpottamaan karkkihyllyikävää sitten suomessa.

Ei kommentteja: