MUL ON KIVA ELÄMÄ JA KOTI-IKÄVÄ

sannin uusimmalta levyltä mun lempparibiisi oli tietysti koti-ikävä. ihana ja kamala ja osuva. 
ei mulla oikeestaan ole koti-ikävää kuin iltaisin siinä kohtaa kun pitäis nukkua. oon aina iltaisin ja 
öisin jotenkin paljon herkempi, ehkä siks että päivät on aina niin täynnä ohjelmaa etten rehellisesti
 ehdi ajatella enkä miettiä että onks mulla koti-ikävä vai ei. mutta oikeesti tää ruotsiaika on mennyt 
kyllä ihan supernopeesti! päivät menee opiskellessa, shoppaillessa ja kavereita nähdessä ja iltaisin on
 usein jotain kivoja jumppia tai muita ja sit onkin jo se aika kun pitää sammuttaa valo ja pistää silmät 
kiinni. mua vähän vaan hirvittää miten laiska musta tuleekaan kun totun tähän ihanaan arkeen, jossa 
saan elää ihan miten haluan. koulu ei paljon paina eikä työvuoroja ole. liian helppoa ollakseen totta.
oon kyllä iloinen että oon just syksyksi vaihtanut maisemaa. syksy on kuitenkin kaikkein kurjinta 
aikaa oli missä vaan. nyt on sentään uutuuden viehätys vielä vähän kaikessa, suomessa oisin jo ihan 
loppu koko tähän vuodenaikaan ja kotoa lähteminen ei ihan joka hetki houkuttelis. ja täällä on vielä
reilusti suomea lämpimämpää, mikä ei haittaa yhtään! tänään mulla oli lukuvuoden ensimmäinen 
tentti, joka oli joka suunnasta jännittävä kokemus. paljon virallisempi kuin meillä suomessa olevat 
"menkää jonnekin ja tehkää viidestään tää ja joo voitte käyttää puhelimista laskimia" -tyyliset tentit. 
täällä aloitettiin sillä että piti olla passi mukana. hassua. muutenkin koulumaailma on täällä jotenkin
 sellaista virallisempaa tai sitten se johtuu mun omasta asenteesta, että oon koittanut ottaa koulun 
täällä vähän enemmän tosissaan, kuin mitä se suomessa oli koko viime vuoden....
pukeutuminen mulla ei sen sijaan oo täälläkään oikein lähtenyt. oikeesti en tiedä mitä oon laukkuja 
pakatessani ajatellut, koska mulla on siis mukana seitsemän mekkoa, mutta vaan neljät juoksutrikoot.
 ja kaikki jotka tuntee mut tietää että käytän 6-7 päivää viikosta juoksutrikoita ja mekkoa ehkä max
 yhtenä iltana viikosta. en siis todellakaan onnistunut mun "pakkaan vaan vähän ja välttämättömät" -
ajatuksessa. siis pärjäisin ihan hyvin puolet vähemmillä vaatteilla. tai sit toisaalta voisin ottaa mallia 
kaikista näistä tyylikkäistä ruotsalaisista, jotka on kaupungilla, koulussa ja kaikkialla viimeisen päälle
 laitettuja ja tyylikkäitä ja alkaa käyttää noita mukana olevia vaatteita ja vaihtaa juoksutrikoot ja 
niken jumppapussin edes joka toinen päivä johonkin vähän tyylikkäämpään.

Ei kommentteja: