NÅDENDAL

turun jälkeen mun ehdoton lemppari suomen kesäkaupungeista on toi naapurikaupunki naantali. 
se herää aina kesän tullessa eloon ja on venesatamineen ja puutaloineen vaan niin nätti! naantalissa
käyminen onkin mulle ihan ehdoton jokakesäinen juttu. sukulaisvierailujen ansiosta se on ollut sitä 
ihan pienestä pitäen ja ehkä just sen takia naantali tuntuukin aina niin kotoisalta. nyt kun matkaakaan 
ei enää ole kuin parikymmentä kilometriä niin naantaliin voi lähteä ihan spontaanisti vaan käymään.
niinku me päätettiin yhtenä aurinkoisena maanantaina tehdä! mulla oli töistä sattumalta vapaata ja 
aurinko (mitä ilmeisimmin se kuuluisa naantalin aurinko hehe) paistoi ihan täydeltä taivaalta. vielä 
toukokuun puolella oli monet kesäjutut, kuten pikkuliikkeet ja iso osa rannan ravintoloista oli kiinni, 
mutta meille riitti aurinko ja se, että jätskioskit oli auki. ja tietysti living deauville -sisustuskauppa! 
se on vaan niin täydellisen ihana, että mun mielestä edes yksikään turun sisustuskaupoista ei vedä 
sille vertojaan. siitä onkin tullut naantali-visiittien pakollinen vierailukohde.
vaikka aurinko paistoi koko ajan täydeltä taivaalta niin mun oli pakko ottaa mukaan silti mun 
edellisenä päivänä ostama jakku, johon ihastuin stockalla niin palavasti että mun oli vaan pakko 
saada se ja pakko myös saada heti siitä kuvat blogiin. niinpä mä kiskoin +25 asteessa pitkähihaista 
jakkua päälleni aina kuvien ajaksi ja koitin luontevasti esittää sen olevan osa asua. kertoo taas aika 
paljon siitä paljonko blogimaailmassa kannattaa luottaa mihinkään. kaikki on lavastettavissa.
naantali-iltapäivään ei siis ollut mitään suurempia suunnitelmia, käveltiin vaan pitkin poikin ihanien
 puutalojen välissä ja mä luettelin noin puoli sataa taloa, jossa voisin asua ja rannassa ainakin saman
 verran veneitä, jollaisten kannella voisin kesäni viettää. syötiin jätskiä ja käytiin living deauvillessä 
keskusteluja sellaisista mukavista aiheista kuten miksi samoja tyynyjä pitää katsoa monta kertaa, 
miksei koko kauppaa näe yhdellä kierroksella ja voitko vaan ostaa sen ja voidaanko vaan lähteä ja
 muuta sellaista kevyttä. oikein kiva päivä siis.

Ei kommentteja: